Monday, May 30, 2011

Pengalaman Pertama Interview job Kerajaan

Masa dapat2 surat panggil temuduga ari 2 bukan main excited lg nk p, date intrview 21/4/2011 perhhh mcm2 info ak cari dlm internet....kn sekarang nie semua info d'hujung jari kita jer...hahaha ak pon copy paste jela tapi haram x baca pon.hihihi biasa la budak malas nak baca buku kalau bab kira laju la tambah2 kalau pasai duit lagi cepat...^_^ hmmmm bila dah sampai due date interview, baru kelam kabut dengan borang x isi lagi, sijil tak susun and gambar hilang p mana pon x taw...mak aku pn mula la buka ceramah free,,hehehe malam tu aku pulun hafal nama2 perdana menteri, rukun negara, isu semasa n serba sikit dengan jawatan aku la...esok tu pas sembahyang subuh ak check sekali lagi kot2 la ada benda tertinggal, pukul 9.30am kami b'tolak la, ak p dgn abg ak coz dia la drver tak b'gaji...hihihi sampai dewan kul 10.30am aku pn b'atur punya panjang dekat s'tengah jam jgk la, sampai ja kat kaunter pegawai 2 cakap "adik, adik dah salah tempat ni..bilik interview cempaka sebelah sana.." huh hempa mesti taw mcm na perasaan ak time tu kn dah la penat berdiri gan panas g...dlm ati ak kata "sabar sha maybe Allah nak uji..." aku pon p kat bilik cempaka sampai ja kat c tu pegawai lain lak cakap :
"adik, mana salinan spm??"
ak jawab "ini salinan spm"
pegawai "ini bukan salinan spm tapi slip spm"
ak jawab "tak boleh ka en.?? sama ja kan results  spm  jugak...." 
pegawai "tak boleh adik, kami nak salinan spm yang asal jgk.."
aku cakap "macam nie jela en. sy g fotostat dulu.."
pegawai "yela..tapi jangan lambat sangat last interview pukul 12.00pm"
macam nak nagis ak time 2 dah la kena tunggu lama last2 depa x mau....time 2 memang aku nak balik ja tunggu pon wt sakit hati ja tapi bila fikirkan makayah, aku kuatkan semangat dengan da masa 10minit menilau cari kedai fotostat dah la ak x pandai selok belok kawasan 2...aku main redah ja janji jumpa, hempa nak taw kedai tu punya la jauh dari tempat interview macam nak putus kaki aku b'jalan, tapi alhamdulillah aku dpt jgk msuk intrview walaupun aku org yg last...hehehe bila dh masuk dlm bilik 2 mula la getar badan ak...nak taw sebab pa??apa yang aku hafal semalam abs lupa semua, mula la pening kepala nk jwb pa nie...hahaha yang aku x leh lupa sampai sekarang dia tanya menteri kita ke 6, hempa nak taw ak jwb pa....dengan penuh keyakinan ak jwb Dato' Sri Mohd Najib bin Ibrahim,,,hihihi mai mana ibrahim pon aku x taw pakai main taram ja 2..dah tu semua soalan yang dia tanya satu pun x betoi jwb.... ;p
tapi dengan izin Allah x sangka aku dapat jawatan 2...hehehe pelik knkn?? rezeki ak kot c tu kot.. *_^
tahun nie tarikh bertuah ak 21 sebab umur ak dh 21thn, aku konvo 21/3, intrview 21/4, dpt keja 21/5 n dapat sembung belajar pon 21/5...(happy)

No comments:

Post a Comment