Sunday, May 15, 2011

Gadaikan Maruah kerana wang..

Cinta itu satu Anugerah yg tak t'nilai dengan wang ringgit...tapi ramai yg salah anggap bahawa cinta perlukan wang, betul ke tak terserah kepada individu itu sendiri....
Kita penah baca kisah Nabi Adam as dengan Hawa, tapi kenapa kita x boleh jadi macam kisah cinta mereka??adakah kita hanya manusia biasa??
Ya, kita memang manusia biasa yang penuh dengan hawa nafsu yang lebih kuat daripada iman yang ada dalam diri kita sejak kita lahir..kenapa kita akan lemah bila diri kita digoda oleh iblis laknatullah!! sedangkan kita tahu bahawa iblis itu adalah musuh kita yang nyata. 
Berkata iblis laknatullah: "Kamu semua menyangka bahawa kamu semua tidak akan meninggalkan dunia bahkan kamu semua menyangka akan tetap berada di dunia. Tidaklah ada bagiku kekuasaan di atasmu melainkan aku hanya mengganggu kamu semua. akhirnya kamu semua mengikuti aku, maka dosanya adalah untuk kamu. Oleh itu janganlah kamu mengumpat aku, mencaci aku, sebaliknya umpatlah dari kamu sendiri, kerana sesungguhnya kamu sendirilah yang lebih berhak mengumpat daripada aku yang mengumpat." 
terlalu ramai gadis di kota terpaksa gadaikan maruah untuk mencari kekayaan sedangkan mereka lupa hidup ini hanya la pinjaman sementara yang pasti kita akan bertemu di padang mahsyar..

No comments:

Post a Comment